Leveransvillkor
Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det är viktigt att du noggrant tittar igenom din orderbekräftelse så att allt har blivit rätt. Det är köparens ansvar att namn, färg och motiv på pallen stämmer. Tänk på att spara orderbekräftelsen. Om du inte har fått en orderbekräftelse så har ditt köp inte gått igenom.
Leveranstid
Tillverkningstiden varierar för pallarna beroende på när i "vår period" du lägger din order, för exakt leveransdatum se information under produkten. Tyvärr kan vi inte tillverka 1 och 1 av pallen, därför samlar vi ordrar under 14 dagar och därefter behöver vi ca 10 dagar på oss för tillverkning och lackning. Beroende på när du under den här perioden inkommer med din order så star det ca 1 vecka och drygt 3 veckor innan din pall är klar.
Frakt
Vi tillämpar fri frakt inom Sverige vid köp över 1000 kr och paketet skickas med Schenker till närmaste ombud. Övrig frakt är 49 kr. OBS! outlösta paket debiteras med 295 kronor. OBS! Det är viktigt att du uppger rätt postnummer då hanteringen sköts med automatik och ombudet väljs efter det postnummer du uppger. BOX-adress godtas ej av Schenker.
Betalningssätt
Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter. Alla priser anges i SEK.
Att beställa och betala via bondeofsweden.se är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank
Qliro faktura med 14 dagar som betalningsvillkor
Qliro Konto och Qliro Delbetalning
Kortbetalning med VISA eller MasterCard
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det betalningsalternativ som passar dig. Börja med att välja om du vill betala före eller efter leverans. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.I syfte att minska onlinebedrägerier trädde en ny lag i kraft den 1 januari 2023 som innebär krav gällande stark identitetsverifiering vid kreditköp. Med detta som bakgrund är nu BankID-identifiering obligatorisk vid samtliga kreditköp på bondeofsweden.se.
QLIRO FAKTURA
Fakturaavgift 29 kr. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla
ditt önskemål om 14 dagars kredit. För mer information om Qliros villkor klicka här.
QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”
Köp nu - Betala Senare
Ränta 0 %
Uppläggningsavgift 39 kr.
Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånadenVid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp. Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
QLIRO KONTO & DELBETALNING
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.
Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
KORTBETALNING
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard och Amercan Express. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på
kortinnehavaren.
Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.
Ångerrätt
Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt under förutsättning att produkten är oanvänd/förpackning/plombering är obruten och returneras i oskadat skick. Notera att ångerrätter inte gäller livsmedel, eller personliga produkter, såsom bland annat pusselpallen. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Om varan returneras i förändrat skick, det vill säga att varan är använd mer än nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion gör vi ett värdeminskningsavdrag på det beloppet som ska återbetalas till konsument. Du som kund står för returfrakten. Om du valt leverans med Schenker så mailar vi en retursedel till dig som du printar och sätter fast på ditt paket. Om du valt frakten med Budbee så kan du själv boka retur via deras app, kostnad för returer är 69 kr. Denna summa debiteras dig när returen mottagits av oss. Returen måste returneras med retursedeln och får inte skickas som postförskott eller efterkrav. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud. Vi återbetalar ordersumman eller makulerar fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits. Alla återbetalningar sker genom Klarna. Vid retur av produkt från köp via faktura ansvarar kunden själv över att eventuellt förflytta förfallodatum. Det gör du enkelt på Qliro.se.
När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat. En ny faktura med korrigerat belopp skickas till dig. Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning inom 14 dagar. Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter, eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts. I det fall man ångrar och returnerar delar av en beställning som är köpt som ett paket och med rabatt, debiteras ordinarie pris för resterande varor.
OBS! Ångerrätten gäller ej för individuellt designade produkter såsom pusselpallen.
Vi vill också uppmärksamma dig på att vi inte gör små detaljer på pallen såsom tex apostrofer då det finns risker för små barn med lösa smådelar. På Å, Ä och Ö sitter prickarna fast i bokstäverna och det är endast dessa bokstäver vi gör med prickar. Under bokstäverna kan ytan vara ojämn och detta beror på att träet reser sig då man fräser ut bokstäverna. Att slipa denna yta är ej möjligt. Detta påverkar inte pallens funktion. Kronan över i på Prins och Prinsesspallarna går inte att få på egendesignade pallar. OBS! Vi gör endast bokstäver. Alla ord/namn börjar med stor bokstav, därefter små.
Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt eller felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en nya vara, någon ekonomisk ersättning utgår ej utan vi rättar till felet. Du måste dock meddela oss detta senast 2 dagar efter att du har mottagit dina varor. Vid synlig skada då paketet hämtas hos ombudet ska reklamation göras på plats hos ombudet. Tyvärr kan vi inte godta reklamationer senare på grund av Schenkers villkor och vi har ingen möjlighet att göra undantag. För att göra en reklamation så behöver du först kontakta vår kundservice för att reklamationen godkänd.
Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.
Force majeure
Under force majeure skjuts Bonde of Sweden´s förpliktelser upp. Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.
Personuppgifter
Vi är ansvariga för de personuppgifter du lämnar till oss. Uppgifterna är skyddade och kommer inte lämnas till tredje part såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.
Hur behandlar vi din personliga information?
När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information. Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.
Sammanfattning av vår informationshantering
Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig. Beställer du till ditt jobb eller sommarställe behöver vi inte ens veta var du bor. Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner Qliro ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Qliro sköter kortbetalningar via oss.Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.
Här kommer en mer detaljerad beskrivning.
Vilka system hamnar dina uppgifter i?
När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.
Prestashop
Vi använder ett system för vår webshop som heter Prestashop. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlat. När du lägger en beställning på www.bondeofsweden.se så gör du det i Prestashop.
Din beställning hamnar då i en databas hos Prestashop som vi och Prestashops tekniker har tillgång till. Prestashop förvarar informationen åt oss men behandlar den inte på något sätt utan vår tillåtelse och att vi begär det. Exempelvis kan vara om en beställning av någon anledning inte gått igenom eller blivit dubbel. Då kan Prestashops tekniker undersöka ordern och felsöka.
I beställningen finns information om vilka produkter du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort, personnummer eller liknande), den adress vi ska skicka varorna till.
Det är från Prestashop du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order.
Om du gör byten eller skickar tillbaka varor till oss så brukar vi notera det i Prestashop.
Här kan vi också spara och lägga in mejlkonversationer kopplade till beställning och byten. Vi skriver aldrig någon personlig information i notisfältet utan bara sådant som är relaterat till beställningen.
Visma
När din beställning gått igenom skickas den till vårt affärssystem. Vi använder ett separat affärssystem för att knyta ihop lager, bokföring och logistik. Det är bara vi och Prestashops tekniker och kundansvariga som har tillgång till systemet och ingen bearbetar dina uppgifter utom vi.
Inkommande kundmail
Vi använder Microsoft 365 Business för vår kundservice mail, kund@bondeofsweden.se. Normalt sett raderar vi inkomna mail senast 2-3 månader efter att vi mottagit dom. Behöver vi spara någon information så sparas den i M 365 e-posttjänst.
Dataskyddsansvarig hos MBD Trading - Bondeofsweden.se?
Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbetar information. Vill du ha kontakt så maila kund@bondeofsweden.se.
Hur använder vi den här informationen?Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig. Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en länk informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen.
Varför sparar vi information?Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.
COOKIES
Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.Vi använder dessutom Googles tjänster "Google Analytics" och "Google Remarketing". Även dessa tjänster använder Cookies. Här kan du läser mer om vad det betyder för dig.
Information till andra aktörer
Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.
Ta bort din information från vår databas
Den information vi sparas finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas. Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår Kundservice. Mail: kund@bondeofsweden.se öppettider: helgfria vardagar kl.08.00-14.00.
Kunden har rätt att begära:
- utdrag av registrerade uppgifter
- att registrerade uppgifter ändras
- att registrerade uppgifter raderas
- nyhetsbrev avregistreras i länken "unsubscribe"